Als eigenaar van een webshop of andere onderneming weet je hoe belangrijk een goede relatie met je klanten is. Zonder klanten kan jouw onderneming immers niet bestaan. Het is daarom belangrijk dat je jouw klanten niet zomaar voor lief neemt en dat je ze niet als nummertje ziet. Ervoor zorgen dat jouw klanten zich “speciaal” voelen wanneer ze bij jou klant worden zal ervoor zorgen dat ze blijven terugkomen. Dit zie je ook terug bij de grote jongens als Bol.com en Coolblue.nl; zij bieden net dat extra beetje service waardoor jij je als klant gewaardeerd voelt. Dat in combinatie met een zeer gevarieerd en breed assortiment zorgt ervoor dat jij terug blijft komen. Maar hoe kan je dit nou bij je eigen onderneming of webshop implementeren? Vergelijk jezelf niet met de grote jongensAllereerst moet je je realiseren dat jezelf vergelijken met de grote jongens geen goede maatstaaf is. Zij hebben vele malen meer capaciteit en kapitaal om grote acties e.d. op te zetten voor hun klanten. Dit is simpelweg voor een reguliere (startende) webshop of onderneming niet waar te maken. Groei kost tijdHet is best begrijpelijk dat je met je webshop of onderneming zo snel mogelijk wilt uitgroeien tot een echte naam binnen de branche waar je actief bent. Echter is het nou eenmaal zo dat een gezonde groei van een bedrijf tijd kost. Voor een webshop bijvoorbeeld is het noodzakelijk dat er een bepaalde autoriteit opgebouwd moet worden binnen Google. Beloon de klanten die je hebtZoals hierboven al benoemd is moet je de klanten die je hebt niet voor lief nemen. Laat dan ook je waardering zien door middel van relatiegeschenken met logo. Voeg bijvoorbeeld bij elke geplaatste bestelling een Dopper drinkfles. Een onverwacht cadeau is altijd het leukst om te krijgen, deze verassing zal er dan ook voor zorgen dat de klant de volgende keer zeker weer aan jou denkt. Laat de Dopper bedrukken met je bedrijfslogo of merk om te werken aan de branding van je onderneming! |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Informatie kanalen voor ondernemers Informatie kanalen voor ondernemers Als ondernemer zijnde wilt u graag uw bedrijf op een verantwoorde wijze runnen. U gaat uit van uw intuïtie en ondernemersdrang om...
- Waarom u moet betalen voor een advertentie of een bureau van binnenuit wat houdt het in om software developer te worden Ik begin met een onverwachte vraag: wat vindt de klant leuk aan het bureau? In elk...
- CRM software voor winkels Winkels moeten tegenwoordig hun klanten een unieke ervaring geven met service en aanbiedingen. Dat geldt voor fysieke en online winkels. De druk op winkels groeit...
- Het beroep dat gaat om cijfers Het beroep dat gaat om cijfersUiteraard, zoals met elk beroep het geval is, is het ook bij het beroep van een boekhouder zo dat niet...
- Wat moet je weten over de zakelijke autoverzekering? Op het moment dat je een auto wenst te kopen en wenst in te schrijven op de zaak zal je kunnen vaststellen dat je daarvoor...
- Een professionele, aantrekkelijke website voor jouw onderneming Hoewel de coronamaatregelen het meer en meer toelaten om fysiek in contact te komen met familie, vrienden en collega’s, verloopt een groot deel van het...