In zoveel zaken in het leven is de eerste ontmoeting vaak cruciaal. Een eerste indruk maak je namelijk maar een keer en je krijgt helaas geen tweede kans meer. De eerste indruk die mensen van een bepaald iets hebben is negen van de tien keer dus bepalend. Denk maar eens aan de eerste indruk op een date. Als de eerste indruk niet goed is kun je eigenlijk net zo goed stoppen want dan wordt het toch niks meer vaak. Dit is eigenlijk net hetzelfde met betrekking tot de eerste indruk die je krijgt van een winkel. Krijg je hier direct een positief gevoel over of heb je een negatieve associatie met de winkel. Het is dus belangrijk dat de winkel van een ondernemer er echt goed verzorgd uitziet anders is de kans groot dat een klant of nooit meer terugkomt of überhaupt niet de winkel meer binnen gaat. In deze gedachtegang is natuurlijk aan de etalage van een winkel erg belangrijk. Als de etalage er keurig uitziet zorgt dit in het algemeen voor meer bezoekers en dus ook meer omzet. Is de klant eenmaal in de winkel dan wil je als ondernemer natuurlijk ook graag weten welk winkelroute deze klant heeft afgelegd om uiteindelijk tot een aankoop over te gaan. Je moet dus eigenlijk als het ware inzicht krijgen in de looproute winkel van een klant. Door de opkomst van het gehele online winkelen liggen de fysieke winkel steeds meer onder druk. Je moet je daarom als ondernemer echt onderscheiden wil je nog het verschil maken. Een unieke winkelbeleving kan hierin natuurlijk enorm helpen. De winkel moet er zo fijn en prettig uitzien dat klanten ten eerste terugkomen maar daarnaast ook nog is aan kennissen en vrienden vertellen over jouw winkel! Dit moet eigenlijk het ultieme doel zijn van iedere ondernemer in de Retail! |
http://www.crumbbase.nl/ |