Holland winkelt
Image default
Dienstverlening

Voorbeeld aanmaning nodig?

VOORBEELD AANMANING

Enige jaren geleden startte ik een webwinkel. Ons assortiment is divers. Van computers tot servies. Het loopt vreselijk goed. Ik zit zelfs te denken aan een tweede webwinkel. Er komen iedere dag dan veel bestellingen via de webwinkel binnen. 

Als de bestellingen binnen komen, worden verzendingen klaar gemaakt. Dat is dan een enorm gepuzzel. Een routine is dat inmiddels geworden. De postbode haalt de bestellingen iedere dag bij ons op. Sommige dagen zijn her er wel meer dan 100. Je zult begrijpen dat er ook wel eens iets mis gaat. Dit lossen we dan snel op. Dit is dan natuurlijk geen goede reclame. En dat kunnen we niet hebben in deze business.
Wat er tevens bij hoort is de boekhouding, helaas! Aan het vak boekhouding op school had ik ook een hekel. Al die cijfers bekijken. Niks voor mij hoor. Maar het moet gebeuren. Een voorbeeld aanmaning vond ik bij Bill, daarmee kon ik naar mijn wanbetalers.

Een voorbeeld aanmaning hielp mij op weg.

De boekhouding bijwerken is echt geen leuk werk. Deze moet dan altijd exact in orde zijn. Je hebt dan een goed overzicht van je in en uitgaven.

Maar er zijn nog meer pluspunten;

1. Je hoeft dan nergens naar te kijken
2. Je bent dan financieel afhankelijk
3. Jij staat aan het roer
4. Als je onzettend goed je best doet verdien je meer
5. Geen vaste werktijden
6. Je bent eigen baas

Het bevalt mij dan erverschrikkelijk erg goed en ik kan het iedereen aanbevelen. Uiteraard moet je dan wel de discipline hebben om iedere dag aan het werk te gaan.

Openstaande rekening laten incasseren

Toen ik voor de eerste keer een openstaande factuur had. Moest ik hem maar afschrijven? Ik zou de debiteur schriftelijk gaan herinneren. Maar hoe precies, wist ik eigenlijk niet. Ook over de tekst heb ik toen lang nagedacht. Van Bill kreeg ik toen een heel goede voorbeeldbrief. De voorbeeldbrief moest ik toen aanpassen. En toen naar de klant verstuurd.
De laatste ingebrekestelling kon niet bezorgd worden! De postbode kon hem toen niet bezorgen. Uit mijn administratie bleek dat debiteur al erg lang klant was. Nu bleek debiteur verhuisd. Maar dat had hij toen helemaal niet doorgegeven. Waar was de bestelling gebleven? Hadden ze deze wel ontvangen? Ik nam telefonisch contact op met debiteur. Nu bleek dat hij de spullen wel had ontvangen. Deze waren toen wel naar het juiste adres doorgestuurd. Dat vond ik apart. Maar het was geen spookbestelling dus. Hij betaalde zelfs nog dezelfde dag. Met debiteuren neem dan ik voortaan direct telefonisch contact op. Dat lost vaak al een heleboel op.

http://www.billincasso.nl/nl/aanmaningsbrief-voorbeeld.html